ZAJÍMAVOST: Měst Most představilo novou vizuální identitu DOST!

11. 11. 2022 16:32 - | Ostatní, Zajímavosti

Severočeské město Most je poznamenané nešťastnou minulostí související s těžbou hnědého uhlí. Dnes vzkvétá, namísto šedé měsíční krajiny je obklopeno zelení. Město nabízí zázemí pro velké množství sportovních aktivit jak na čerstvém vzduchu, tak v krytých prostorách. Nepřehlédnutelný je soubor brutalistních budov tvořících centrum nového Mostu.

Město Most mění po 22 letech svůj vizuální styl, doposud se opíral o logo s děkanským kostelem. Vedení města vnímalo pořízení nové vizuální identity jako velmi potřebné. Město nyní získává nástroj, který jistě dokáže Mostečany oslovit a který pomůže prezentovat Most jako moderní a atraktivní město.

„Chceme vyzdvihnout současnou tvář města a jeho svéráznou náturu. Vzniklo tak prohlášení „MÁME TOHO DOST!“. Jednoduchý dvojsmysl poukazující na rozmanitost města, okořeněný špetkou místní drzosti. Máme toho hodně, máme toho dost nebo toho máme plné kecky? Záleží na kontextu a na hře se slovy,“ přibližuje novou vizuální identitu primátor města Mostu Jan Paparega.

Tzv. hlášky jsou jedním z důležitých komunikačních nástrojů nové vizuální identity a své uplatnění najdou v řadě rozličných situací. Tak například na gastronomickém festivalu „nezbyde ani kost!”, přičemž „piva bude dost!”. Nezapomeňme, že v Mostě „sportuje každý dost!”, doufejme ale, že „hlavně pro radost!”. A mějme přitom na paměti, že „opatrnosti není nikdy dost!”. 

Autorem návrhu je grafické studio Lemon design. „Městu jsme navrhli nové písmo na míru, které je „Dost Sans”. Bezserifový titulkový grotesk v sobě nese ducha brutalismu i příjemně oblých tvarů. Doširoka rozkročené litery pak dodávají písmu jedinečný charakter. Uživatel má k dispozici tzv. kontextové alternativy, kdy může vybírat z tradičnější nebo brutalistní podoby písma. V mnoha případech se tyto alternativy umí aplikovat automaticky; každý text může být svým způsobem originál,“ vysvětluje Štěpán Holič z grafického studia Lemon design.

Součástí vizuálního stylu je systém grafických pruhů, které se umí jednoduše přizpůsobit konkrétnímu médiu. Pruhy znázorňují stylizované horizonty místní krajiny (paneláky, lesy, kopce, jezera atd.). Využití pro ně najdeme převážně na propagačních předmětech, merkantiliích nebo obecně tam, kde je vhodné doplnit typografickou část. Zvolená barevnost reflektuje jak historicky zažité modré tóny, tak zelenou barvu, která podtrhává fakt, že Most je jedno z nejzelenějších měst v zemi.

Reklama



Další v kategorii Ostatní

TIPY NA VÍKEND: Bruslení s Mikulášem, vánoční trhy nebo čertovská show

Je tu první prosincový víkend a s ním i naše další tipy kam vyrazit. Věříme, že i tentokrát si dokážete […]

ROZHOVOR: JelenFest dorazí v roce 2026 do Mostu. Víťa Polák odehraje emotivní koncert ve svém rodném městě

Kapela Jelen se v roce 2026 vydává na unikátní putovní festival JelenFest – z lásky k regionům, který přiveze do […]

ZAJÍMAVOST: U Matyldy proběhne další naháňka na černou zvěř. Území bude v pátek veřejnosti uzavřeno

Město Most vydalo nové upozornění pro obyvatele i návštěvníky kvůli další naháňce na černou zvěř. Ta proběhne v pátek 5. […]

×