16. 12. 2022 16:41 - Tomáš Urban | Ostatní, Zajímavosti
Autobus CaetanoBus v Mostě najezdil celkem přes 150 kilometrů v průběhu takřka dvou celých dnů provozu. Partneři projektu získali cenná data o spotřebách, výkonu a dalších aspektech vodíkových autobusů. Autobus byl testován ve složitých podmínkách, tedy v teplotách okolo bodu mrazu a ve značně kopcovitém terénu. Plnění autobusu bezproblémově zajistila společnost Messer Technogas a vodík zafinancovala místní společnost FOR H2ENERGY. Bohužel v týdnu 5.–11. 12. byla na autobusu odhalena závada spojená s přehříváním elektromotoru, kterou se v průběhu následujících dnů nepodařilo odstranit. Testování autobusu ve městě Most bylo ukončeno předčasně a testování v Ostravě bylo prozatím odloženo. V současnosti je v plánu přesunout testování na nový termín, předběžně na zimu / jaro 2023.
V rámci testovacích jízd se ukázalo, že systém palivových článků a uskladnění vodíku fungoval po celou dobu bez potíží, a to i přes nižší teploty. Bezproblémové bylo i plnění vodíku, které zajistila společnost Messer Technogas. Zkušenost s provozem vodíkového autobusu je v principu pozitivní. Autobus má vyšší výkon než jeho běžný dieselový ekvivalent, je tichý a lokálně zcela bezemisní. Reálná spotřeba plně naloženého autobusu, který zdolával při nájezdu na lince 17 převýšení až 90 metrů, se v průběhu testování pohybovala mezi 10–12 kilogramy vodíku na 100 kilometrů. Spotřeba odpovídá udávanému dojezdu okolo 350 kilometrů na jedno naplnění, přičemž v letních měsících při vyšších teplotách lze počítat se spotřebou menší přibližně o 2–3 kilogramy.
Je tu první prosincový víkend a s ním i naše další tipy kam vyrazit. Věříme, že i tentokrát si dokážete […]
Kapela Jelen se v roce 2026 vydává na unikátní putovní festival JelenFest – z lásky k regionům, který přiveze do […]
Město Most vydalo nové upozornění pro obyvatele i návštěvníky kvůli další naháňce na černou zvěř. Ta proběhne v pátek 5. […]